অৱশেষত আজিৰে পৰা ট্ৰাইৰ মেছেজ ট্ৰেচেবিলিটি নিয়ম কাৰ্যকৰী হ’ল। ইয়াৰ পৰা দেশৰ ১২০ কোটি মোবাইল ব্যৱহাৰকাৰীয়ে ডাঙৰ লাভ লাভ কৰিবলৈ গৈ আছে। এছএমএছৰ জৰিয়তে জালিয়াতি ৰোধ কৰিবলৈ টেলিকম নিয়ন্ত্ৰকে এই নিয়মৰ পৰামৰ্শ দিছিল। ইয়াৰ পূৰ্বে এই নিয়ম ১ নৱেম্বৰৰ পৰা কাৰ্যকৰী হ’ব লাগিছিল যদিও টেলিকম অপাৰেটৰৰ দাবীত ট্ৰাইয়ে ইয়াৰ সময়সীমা এমাহ বৃদ্ধি কৰি ৩০ নৱেম্বৰলৈ বৃদ্ধি কৰে।
অংশীদাৰসকলৰ প্ৰস্তুতি সম্পূৰ্ণ নোহোৱাৰ পিছত ইয়াৰ সময়সীমা পুনৰ ১০ ডিচেম্বৰলৈ বৃদ্ধি কৰা হয়। শেষত আজিৰ পৰা অৰ্থাৎ ১১ ডিচেম্বৰৰ পৰা এই নিয়ম কাৰ্যকৰী হৈছে। এই নতুন নিয়মে দেশৰ ১২০ কোটিৰো অধিক মোবাইল ব্যৱহাৰকাৰীৰ ওপৰত কি প্ৰভাৱ পেলাব জানো?
বাৰ্তা অনুসৰণযোগ্যতা নিয়ম কি?
নামটোৰ পৰাই স্পষ্ট যে মেছেজ ট্ৰেচবিলিটি নিয়মৰ অধীনত ব্যৱহাৰকাৰীৰ মোবাইললৈ অহা মেছেজৰ প্ৰেৰকক ট্ৰেচ কৰাটো সহজ হ’ব। হেকাৰে প্ৰেৰণ কৰা ভুৱা বাণিজ্যিক বাৰ্তা ব্যৱহাৰকাৰীৰ ওচৰলৈ নাযায় আৰু নেটৱৰ্ক পৰ্যায়ত ব্লক কৰা হ’ব। এইদৰে ব্যৱহাৰকাৰীসকলৰ মাজত প্ৰৱঞ্চনাৰ আশংকা কম হ’ব। লগতে বাৰ্তা প্ৰেৰকক বিচাৰি উলিয়াব পাৰি। টেলিকম নিয়ন্ত্ৰকৰ নতুন আদেশ অনুসৰি টেলিকম কোম্পানীসমূহে ব্যৱহাৰকাৰীৰ নম্বৰলৈ অহা যিকোনো বাৰ্তাৰ সম্পূৰ্ণ শৃংখলৰ বিষয়ে জানিব লাগে।
বাৰ্তা অনুসৰণযোগ্যতা
ইয়াৰ পূৰ্বে টেলিকম নিয়ন্ত্ৰকে অনাকাংক্ষিত যোগাযোগৰ বাবে নিয়ম প্ৰণয়ন কৰিছে, য’ত যিকোনো অসত্যায়িত উৎসৰ পৰা অহা বাৰ্তা, য’ত যিকোনো URL বা APK ফাইল আদিৰ লিংক থাকে, সেইবোৰ ব্লক কৰা হ’ব। ইয়াৰ উপৰিও অপৰীক্ষিত নম্বৰৰ পৰা অহা বাণিজ্যিক কলসমূহো নেটৱৰ্ক পৰ্যায়ত বন্ধ কৰা হ’ব।
ইয়াৰ দ্বাৰা ক্ৰমাৎ বৃদ্ধি পোৱা অনলাইন প্ৰৱঞ্চনা বন্ধ কৰাত সহায়ক হ’ব। প্ৰৱঞ্চনা বন্ধ কৰাৰ বাবে ভাৰতীয় সংস্থাসমূহে সকলো প্ৰচেষ্টা চলাইছে যদিও প্ৰৱঞ্চনাৰ গোচৰ কমি যোৱা যেন নালাগে। হেকাৰে অহৰহ নতুন ধৰণেৰে মানুহক প্ৰৱঞ্চনা কৰিবলৈ চেষ্টা কৰে। শেহতীয়াকৈ প্ৰকাশিত এক প্ৰতিবেদন অনুসৰি ভাৰতত অনলাইন জালিয়াতিৰ গোচৰত ৩০০০ শতাংশ পৰ্যন্ত বৃদ্ধি পোৱা গৈছে।
অ’টিপি পোৱাত পলম হ’বনে?
শেহতীয়াকৈ টেলিকম নিয়ন্ত্ৰকে আনুষ্ঠানিকভাৱে জনাইছে যে বাৰ্তা অনুসৰণযোগ্যতাৰ নিয়ম কাৰ্যকৰী হোৱাৰ বাবে ব্যৱহাৰকাৰীৰ মোবাইলত লাভ কৰা অ’টিপি লাভ কৰাত কোনো পলম নহ’ব। ইয়াক কেৱল ভুল যোগাযোগ বুলি কোৱা হয়। কিন্তু টেলিকম অপাৰেটৰসকলে যুক্তি দিছিল যে ভাৰতৰ বেছিভাগ টেলিমাৰ্কেটাৰ আৰু বেংকৰ দৰে ব্যৱসায়িক প্ৰতিষ্ঠান এতিয়াও এই নতুন নিয়মৰ বাবে কাৰিকৰীভাৱে সম্পূৰ্ণৰূপে সাজু হোৱা নাই, যাৰ বাবে এই নিয়ম কাৰ্যকৰী হোৱাৰ ফলত বৃহৎ পৰিসৰৰ প্ৰভাৱ পৰিব। ইয়াৰ বাবেই জিঅ’, এয়াৰটেল, ভি, বিএছএনএলৰ চাৰিটা টেলিকম কোম্পানীৰ চাহিদা অনুসৰি নিয়ম কাৰ্যকৰী কৰাত পলম হৈছে নিয়ন্ত্ৰকটোৱে।
TRAI বাৰ্তা অনুসৰণযোগ্যতাৰ নিয়ম
যদি উৎসসমূহ বিশ্বাস কৰিব লাগে, তেন্তে বাৰ্তা অনুসৰণযোগ্যতাৰ নিয়ম ৰূপায়ণৰ বাবে ৯৫ শতাংশ বাৰ্তা কোনো পলম নোহোৱাকৈ মোবাইল ব্যৱহাৰকাৰীলৈ প্ৰেৰণ কৰা হৈছে। ইয়াৰ দ্বাৰা প্ৰভাৱিত হ’ব মাত্ৰ ৫ শতাংশ এনে বাৰ্তা। অৱশ্যে আগন্তুক কেইদিনমানৰ ভিতৰত এই ৫ শতাংশ বাৰ্তাও সহজে ব্যৱহাৰকাৰীসকলৰ মাজলৈ প্ৰেৰণ কৰা হ’ব। টেলিকম নিয়ন্ত্ৰকে ইয়াৰ ওপৰত নজৰ ৰাখিছে। বাৰ্তা অনুসৰণযোগ্যতা অনাৰ উদ্দেশ্য হৈছে স্পেম বন্ধ কৰা আৰু যাতে ব্যৱহাৰকাৰীসকলৰ ওচৰলৈ যোৱা প্ৰতিটো বাণিজ্যিক বাৰ্তাৰ সমগ্ৰ শৃংখলটো জানিব পৰা যায়।
ট্ৰাইৰ মতে, ৩০ নৱেম্বৰলৈকে ২৭ হাজাৰ প্ৰধান সত্তাই (পিই) মেছেজ ট্ৰেচেবিলিটি চেইনৰ বাবে টেলিকম অপাৰেটৰৰ সৈতে নিজকে পঞ্জীয়ন কৰিছে। বাকীবোৰৰ পঞ্জীয়নৰ বাবেও কাম চলি আছে। ইয়াৰ পিছত এতিয়াও TRAI-এ তথ্য শ্বেয়াৰ কৰা নাই।
উদ্যোগৰ তথ্য অনুসৰি ভাৰতত দৈনিক লাখ লাখ ব্যৱহাৰকাৰীলৈ ১.৫ৰ পৰা ১.৭ বিলিয়ন বাণিজ্যিক বাৰ্তা প্ৰেৰণ কৰা হয়। নতুন নিয়ম কাৰ্যকৰী হোৱাৰ পিছত ব্যৱহাৰকাৰীয়ে সুৰক্ষিত আৰু পঞ্জীয়নভুক্ত সত্তাৰ পৰা বাৰ্তা লাভ কৰাত কোনো সমস্যাৰ সন্মুখীন নহ’ব। অৱশ্যে পঞ্জীয়নবিহীন সত্তাৰ পৰা অহা বাৰ্তাসমূহ টেলিকম অপাৰেটৰে ব্লক কৰিব।
0 Comments:
Post a Comment