Assamese Blog, Assamese Font, Assamese Unicode font, Job In Assam, Assamese News, Assamese Information, Assamese Tips, Assamese Graphics design

Sunday, July 20, 2025

কেনেদৰে আৰম্ভ হ’ল শুভ কাৱঁড় যাত্ৰা, কোন আছিল প্ৰথম কাৱঁড় (বলবম) যাত্ৰী? - Know About Kawariya Yatra


সাৱন (শাওন) মাহ আৰম্ভ হৈছে আৰু তাৰ লগে লগে কেশৰ বস্ত্ৰ পৰিধান কৰি শিৱভক্তৰ দল-সংগঠনে গংগাৰ পবিত্ৰ জল শিৱলিংগক অৰ্পণ কৰিবলৈ ওলাইছে। আমি কাৱঁড় বুলি জনা এই গোটবোৰ ভাৰতৰ ৰাজপথত শাওন মাহ আৰম্ভ হোৱাৰ লগে লগে আবিৰ্ভাৱ হ’বলৈ আৰম্ভ কৰে।

যোৱা দুটা দশকৰ পৰা কাৱঁড় যাত্ৰাৰ জনপ্ৰিয়তা বাঢ়িছে আৰু এতিয়া সমাজৰ উচ্চ আৰু শিক্ষিত শ্ৰেণীয়েও কাৱঁড় যাত্ৰাত অংশগ্ৰহণ কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰিছে। কিন্তু আপুনি জানেনে কাৱঁড় যাত্ৰাৰ ইতিহাস, যি প্ৰথম কাৱদিয়া আছিল। এই বিষয়ে বিভিন্ন ক্ষেত্ৰত বিভিন্ন বিশ্বাস আছে, বিতংভাৱে জানো আহক...

১) পৰশুৰাম আছিল প্ৰথম কাৱদিয়া- একাংশ পণ্ডিতৰ মতে ভগৱান পৰশুৰামে প্ৰথমে কাৱদত গংগা পানী আনি উত্তৰ প্ৰদেশৰ বাগপটৰ সমীপত অৱস্থিত ‘পুৰা মহাদেৱ’ৰ জলাভিষেক কৰিছিল।
এই প্ৰাচীন শিৱলিংগৰ জলাভিষেক কৰিবলৈ পৰশুৰামে গড়মুখেশ্বৰৰ পৰা গংগাৰ পানী আনিছিল। আজিও এই পৰম্পৰা অনুসৰণ কৰি শাওন মাহত লক্ষাধিক লোকে গড়মুকতেশ্বৰৰ পৰা পানী আনি ‘পুৰা মহাদেৱ’ৰ জলাভিষেক কৰে। বৰ্তমান গড়মুখেশ্বৰৰ নাম ব্ৰজঘাট।

২) শ্ৰৱণ কুমাৰ আছিল প্ৰথম কাৱদিয়া - কিছুমান পণ্ডিতে কয় যে ত্ৰেতাযুগত প্ৰথম কাৱদযাত্ৰা কৰিছিল শ্ৰাৱন কুমাৰে। পিতৃ-মাতৃক তীৰ্থযাত্ৰালৈ লৈ যোৱাৰ সময়ত শ্ৰৱণ কুমাৰ হিমাচলৰ উনা অঞ্চলত আছিল য'ত তেওঁৰ অন্ধ পিতৃ-মাতৃয়ে মায়াপুৰী অৰ্থাৎ হৰিদ্বাৰত গংগাত গা স্নান কৰাৰ ইচ্ছা প্ৰকাশ কৰিছিল।

পিতৃ-মাতৃৰ এই ইচ্ছা পূৰণৰ বাবে শ্রৱণ কুমাৰে কানবাদত বহি পিতৃ-মাতৃক হৰিদ্বাৰলৈ আনি গংগা নদীত গা ধুবলৈ বাধ্য কৰাইছিল। উভতি আহোঁতে তেওঁ গংগা পানীও লগত লৈ গ’ল। ইয়াৰ পৰাই কৱড়ী যাত্ৰাৰ আৰম্ভণি বুলি ধৰা হয়।

৩) ভগৱান ৰামে কাৱঁড় যাত্ৰা আৰম্ভ কৰিছিল-

কিছুমান বিশ্বাস অনুসৰি ভগৱান ৰাম প্ৰথম কাৱদিয়া আছিল। তেওঁ বিহাৰৰ চুলতাংগঞ্জৰ পৰা গংগা পানীৰে কাৱঁড় ভৰাই বাবাধামত শিৱলিংগৰ জলাভিষেক কৰিছিল।


৪) ৰাৱণে এই পৰম্পৰা আৰম্ভ কৰিছিল-

পুৰাণৰ মতে কাৱদ যাত্ৰাৰ পৰম্পৰা সাগৰৰ মন্থনৰ লগত জড়িত। সাগৰৰ মন্থনৰ পৰা ওলোৱা বিষ পান কৰাৰ বাবে ভগৱান শিৱৰ ডিঙি নীলা হৈ পৰিল আৰু তেওঁক নীলকান্ত বুলি কোৱা হ’ল। কিন্তু বিষৰ নেতিবাচক প্ৰভাৱে শিৱক আগুৰি ধৰিলে।

শিৱক বিষৰ নেতিবাচক প্ৰভাৱৰ পৰা মুক্ত কৰিবলৈ তেওঁৰ উগ্ৰ ভক্ত ৰাৱণে ধ্যান কৰিলে। ইয়াৰ পিছত কাৱদত পানী ভৰাই ৰাৱণে ‘পুৰা মহাদেৱ’ত অৱস্থিত শিৱ মন্দিৰত ভগৱান শিৱৰ জল অভিষেক কৰে। ইয়াৰ লগে লগে ভগৱান শিৱ বিষৰ নেতিবাচক প্ৰভাৱৰ পৰা মুক্ত হ’ল আৰু ইয়াৰ পৰাই কাৱদ যাত্ৰাৰ পৰম্পৰা আৰম্ভ হ’ল।

৫) দেৱতাসকলে প্ৰথমে শিৱৰ জলাভিষেক কৰিছিল
কিছুমান বিশ্বাস অনুসৰি সাগৰৰ মন্থনৰ পৰা মুক্ত হোৱা হালাহলৰ প্ৰভাৱ আঁতৰাবলৈ দেৱতাসকলে পবিত্ৰ নদীৰ শীতল পানী শিৱক আগবঢ়াইছিল। সকলো দেৱতাই গংগাৰ পৰা পানী আনি ভগৱান শিৱক অৰ্পণ কৰিবলৈ ধৰিলে। ইয়াৰ পৰাই শাওন মাহত কাৱদ যাত্ৰা আৰম্ভ হৈছিল।

0 Comments:

Post a Comment

Popular Posts

Blog Archive

Breaking

Recent In Internet

Recent Post

Facebook

Comments

Recent

Adbox

Technology

Follow Us

LightBlog